502 Bad Gateway-fouten zijn volledig onafhankelijk van uw specifieke configuratie, wat betekent dat u er één kunt zien in elke browser, op elk besturingssysteem en op elk apparaat. Het is wel een 502 fout, omdat dat de HTTP-statuscode die de web server wordt gebruikt voor het beschrijven van dat soort fouten. HTTP-statuscodes zijn standaard responscodes die worden gegeven door internetservers op internet. Aangezien deze statuscode begint met 5xx, signaleert deze een probleem aan de serverkant, niet aan zijde van de gebruiker. De codes helpen bij het identificeren van de oorzaak van het probleem wanneer een webpagina of andere bron niet correct wordt geladen. HTTP-statuscodes worden soms ‘browse-foutcodes’ of internet-foutcodes genoemd. In de regel is er dan iets mis met de webhosting. Deze slechte reacties kunnen worden veroorzaakt door een aantal verschillende oorzaken.
(1) Vernieuw de pagina
(2) Even contact opnemen met de betreffende hostingprovider.
(3) Het is ook mogelijk er is een onjuist geconfigureerde firewall of zelfs een codering fout, en dat is het probleem niet opgelost, totdat deze problemen zijn aangepakt.
(4) Het is mogelijk dat de server overbelast is of zijn er netwerk problemen tussen de twee servers, en het is slechts een tijdelijk probleem.
(5) Controleer of de Site niet beschikbaar Is Voor Andere Mensen.
(6) Probeer Een Andere Browser.
(7) Uw Browser wissen van het Cachegeheugen en Cookies.
(8) Controleer Uw plug-ins, extensies, Add-ons van derden, uitbreidingen of werkbalken.
(9) Een simpele herstart van uw computer en uw netwerk apparaten kunnen helpen bij het oplossen van het probleem.
(10) Wijzigen van uw DNS-Servers.
We hopen dat de bovenstaande methoden u hebben geholpen om voorbij 502 Bad Gateway te komen. Maar aangezien de kans groot is dat het probleem inderdaad aan de serverzijde is, is uw enige oplossing mogelijk wachten. Als u graag wilt dat dit wordt opgelost, kunt u proberen contact op te nemen met de webbeheerders van de betreffende site om te zien of het probleem aan hen ligt. Als ze u verzekeren en aantoonbaar kunnen maken dat dit niet het geval is, neemt u onmiddellijk contact op met uw internetprovider en vraagt u deze te onderzoeken.